ikarus retro 66
a legkorábbi emlékeim szerint is már amatőr buszrajongó voltam. aktívan soha nem buszrajongtam (nem voltam/vagyok megszállott, nem költök forintezreket buszokra, nem járok kiállításokra, nem magolom a buszok adatait, stb.), amatőrségem abban rejlett, hogy inkább csak szeretem a buszokat. szeretek velük utazni, szeretem a megjelenésüket, a szépségüket, a funkciójukat. bár ez minden közlekedési eszközre igaz nálam (egy-két ritkaságtól eltekintve, és talán ezért is lettem logisztikus), de a buszok kategoriája valahogy kiemelkedik a többi közül. talán azzal érte el ez a kategória a kiemelkedést, hogy gyermekkoromban is könnyen hozzáférhető volt a rajongás tárgya: busszal jártam iskolába :). és élveztem busszal iskolába járni. a napnak szinte ezt a részét élveztem a legjobban, mikor buszozni kellett menni. ha meg délután nem kellett menni sehová busszal, akkor felültem a bicajomra, és azt játszottam, hogy az a busz, én pedig vezetem. az én kis biciklim volt helyi szóló busztól kezdve távolsági luxusjáratig minden. sőt, még csuklós busz is, mikor apukám csinált egy utánfutót a camping biciklimnek. a másik dolog ami hozzájárulhatott passzív buszrajongásomhoz, hogy a volántelep mindössze két saroknyira volt, ahol tankoltak, s minden percben jöttek-mentek a szebbnél-szebb buszok. amikor kinőttem a berregős kerékpáros korszakból, akkor került elő az a/5-ös méretű négyzethálós füzet, amiben megpróbáltam méretarányos tervrajzokat készíteni. aztán az idők folyamán valahogy ez is elmaradt, és nem lettem tervező (most de megnézném azokat a régi féltve őrzött füzeteket...) de a buszrajongás megmaradt, főleg az ikarus és EAG gyártmányok iránt. mindig álmodtam egy retro ikarus megtervezéséről, és ehhez pont kapóra jött a google sketchup programja, amire nem régen akadtam rá a neten. meg akartam ismerni, ki akartam tapasztalni a programot. hát ez lett belőle... ikarus retro 66 alvázas, farmotoros, panorámaablakos konstrukció két ajtóval elöl kétfelé osztott kifelé nyíló ajtókkal, hátul ráncajtós ajtóelrendezésű autóbusz helyközi viszonylatra panoráma tetővel és szélvédővel szállítható személyek száma: 40 + 1 kerekesszék + állóhelyek a tengelyek között teljes hosszban csomagtartó ez a terv egy kis emlékezés részemről az ikarus 66-ra, és az EAG E95-re... a modell letöltése képek a modellről