nyomokban kipufogót tartalmaz
tegnap reggel mili rámparancsolt, hogy most már kezdjem el megszerelni a skodát, ha már egyszer megígértem, hogy megcsinálom ezen héten, míg szabadságon vagyok. el is mentem a katica abc-hez pénzt felvenni, de az automata nem ette meg a kártyámat, így keresnem kellett egy másik automatát úgy, hogy nem vagyok valami ismerős pécsen, és jó lenne elkerülni a fizetős parkolóhelyeket. egy otp automatát sikerült aztán talánom, ahol magamhoz vettem a szervízre szánt keretösszeget. ez után elautóztam a speckó skodaboltba, hogy megvegyem a hőn ahított alkatrészeket: kipufogó középső és hátsó dob, vízhűtő-villanymotor, porvédő kupak. az kiszolgálás skodásokhoz méltóan egyszerű és tökéletes volt, még jótanácsokat is kaptam a szereléshez. végülis csak a középső és hátsó dobokat vettem meg a boltban, mindösszesen 12 000 ft-ért. hazaérkezve a nagy kánikulában nem volt kedvem nekiállni a szerelésnek, így sziesztáztam egy keveset. a szieszta után sógorral elmentünk a bontóba skodahűtőért. találtunk is egy csereszabatos darabot 2500 magyar forintért. hazaérkezve ezt az alaktrészt rögtön be is szereltem, és a tesztüzemen is megfelelt (élesben még nem próbáltam, de a hőgomba összezárásakor beintult a ventillátor, ami jót jelent :)) ez után következett a neheze: a kipufogó szét és összeszerelése... anyósom testvérétől (zoli) kölcsönkértem az aknát. az aknáról annyit kell tudni, hogy amolyan lomtárnak van használva, és minden kacattal tele van szórva az alja: volt ott ruszki rakéta porszívótól a virágosládán át a lámpabúráig minden. ennek eredményeképpen az ember csak guggolva tudott szerelni, és a lába sohasem fogott biztos talajt. de ezért is hálás vagyok, mert még mindig jobb volt így szerelni, mintha árokból kellett volna, vagy aláfekve... jah, és még egy kis technikai dolog volt: az autó csak félig fért be a garázsba, így a szerelés folytán ki-be kellett álni a forgáshoz. szóval, ráálltam a skodával az aknára háttal, és elkeztem lebontani a kipufógó rendszert. rájöttem, hogy ez így nem fog menni, érdemes lenne a másik irányból megkezdeni, így egy fordulás következett, és a katalizátor felől kezdtem megbontani a rendszert. a három csavarból három természetesen be volt rohadva, ezekből kettőt sikerült megadásra kényszeríteni egy kis csavarlazítóval, de a harmadik csavar még a csőfogó könyörgésének sem engedett. hát persze, hogy ez volt az a csavar, amelyikhez nem lehetett hozzáférni a felxel, mert ez futott a váltóalagútban. így került elő a vasfűrész... elkezdtem megbontani a csövet, úgyis megy a szemétbe az egész... kb. fél óra alatt sikerült elvágnom a csövet, mire eszembe jutott, hogy ott a flex... ez után már egy fokkal könnyebben ment a bontás :))) a felénél ugye fordulni kellett még egyet... nagyon állat hangja volt a gépsárkánynak, mikor csak a motorból kijövő csonk volt meg, még a katalizátor is hiányzott :))) mint valami jó kis tátra :) az összeszerelés egy fokkal könnyebben ment, jó grafitzsíros lettem mindenhol. bár ekkor már kezdtem érezni minden izületemet a görnyedéstől, de még tegnap este elkészült a mű: václavnak vadonatúj kipufogó rendszere van, és újra működik a vízhűtés a belső rásegítés nélkül :) ezzel egy kb. három-négy hónapja tartó herce-hurcának tettünk pontot a végére. szemrevételezés alapján a katalizátor sem túl rossz, legalábbis eltömődve nincs. most már bátran nézünk az egy hónap múlva következő műszaki vizsga elé. itt lehet szörnyűlködni a képeken. így a tegnapi napom is igen tartalmasra sikeredett :) ma viszont esik az eső :( jah, és életemben először szereltem kipufogót...